Atsiliepimai
Aprašymas
Žurnalas „Žvilgsniai" (1946–1948) jau seniai tapo bibliografine retenybe, mat Vokietijos Perkeltųjų asmenų (DP) stovyklose Wiesbadene, Kasselyje rotaprintu buvo dauginamas nedideliu, vos apie 100 egzempliorių tiražu.
Jį leido redaktorius Jonas Mekas (g. 1922), padedamas brolio Adolfo Meko (1925–2011), bendražygių Algirdo Landsbergio (1924– 2004) ir Leono Lėto (tikr. Vytautas Leonas Adamkevičius, 1923–1998).
Gyvendami nežinios ir laukimo nuotaikomis, lietuviai išeiviai DP stovyklose gaivino nacionalinę kultūrą: statė spektaklius, rengė parodas, koncertus, leido daug laikraščių ir žurnalų. "Žvilgsniai" iš periodinių kultūros leidinių išsiskyrė kitoniškumu: aiškiai išreikšta avangardine laikysena, maišto dvasia, novatoriškais turinio ir formos eksperimentais, nukreiptais prieš lietuvių literatūros tradiciją.
Žurnalui būdinga įvairių avangardinių meno srovių (futurizmo, dadaizmo, ekspresionizmo, siurrealizmo) raiškos eklektika ir modifikacijos, jaučiamos Friedricho Nietzsche's nihilizmo, egzistencializmo idėjos, aktualios pokariu.
„Žvilgsnininkai" buvo atviri naujovėms, stengėsi pajusti Vakarų Europos, pasaulio kultūros pulsą, integruotis į vakarietišką kultūros erdvę ir sykiu išlaikyti nacionalinį tapatumą.
EXTRA 10 % nuolaida su kodu: MINUS10
Akcija baigiasi už 6d.18:02:28
Nuolaidos kodas galioja perkant nuo 10 €. Nuolaidos nesumuojamos.
Žurnalas „Žvilgsniai" (1946–1948) jau seniai tapo bibliografine retenybe, mat Vokietijos Perkeltųjų asmenų (DP) stovyklose Wiesbadene, Kasselyje rotaprintu buvo dauginamas nedideliu, vos apie 100 egzempliorių tiražu.
Jį leido redaktorius Jonas Mekas (g. 1922), padedamas brolio Adolfo Meko (1925–2011), bendražygių Algirdo Landsbergio (1924– 2004) ir Leono Lėto (tikr. Vytautas Leonas Adamkevičius, 1923–1998).
Gyvendami nežinios ir laukimo nuotaikomis, lietuviai išeiviai DP stovyklose gaivino nacionalinę kultūrą: statė spektaklius, rengė parodas, koncertus, leido daug laikraščių ir žurnalų. "Žvilgsniai" iš periodinių kultūros leidinių išsiskyrė kitoniškumu: aiškiai išreikšta avangardine laikysena, maišto dvasia, novatoriškais turinio ir formos eksperimentais, nukreiptais prieš lietuvių literatūros tradiciją.
Žurnalui būdinga įvairių avangardinių meno srovių (futurizmo, dadaizmo, ekspresionizmo, siurrealizmo) raiškos eklektika ir modifikacijos, jaučiamos Friedricho Nietzsche's nihilizmo, egzistencializmo idėjos, aktualios pokariu.
„Žvilgsnininkai" buvo atviri naujovėms, stengėsi pajusti Vakarų Europos, pasaulio kultūros pulsą, integruotis į vakarietišką kultūros erdvę ir sykiu išlaikyti nacionalinį tapatumą.
Atsiliepimai